De Badminton Vereniging Borne is opgericht in 1973. Oorspronkelijk was de club verbonden met textielfabriek Spanjaard. Zo heeft de textielindustrie, ooit van groot belang in Twente, ook in de sport haar sporen achtergelaten.
In de fabriekshal van Spanjaard werd gespeeld, totdat in de jaren zeventig de gemeentelijke sporthal aan de Bornerbroeksestraat werd gebouwd. Daarvan maakte de vereniging toen direct gebruik, want die hal bood toch wel een aangenamere accommodatie dan die in de fabriek.

Tegenwoordig spelen en trainen de senioren en junioren op de maandagavonden in de sporthal sporthal ’t Wooldrik aan de Bornebroeksestraat. Voor het aankomend seizoen (2018-2019) is er een extra training / speelavond bij gekomen. Dit is de donderdagavond. Voor de junioren een extra training van 18.00 uur tot 19.00 uur en daarna nog 1 uur vrij spelen voor de senioren. Locatie: Sporthal de Hooiberg!

Op dit moment hebben we ongeveer 40 leden (junioren en senioren). Voor nieuwe leden hebben we altijd plaats, en daarbij is badmintonervaring niet vereist.

De nadruk ligt al vele jaren op recreatief spel, maar dat verhindert niet dat meerdere teams, zowel bij de jeugd als bij de senioren, van de Badminton Vereniging Borne deelnemen aan de regionale NBB competitie en daar regelmatig een kampioenschap in de wacht slepen.
Jaarlijks is er een feestavond en organiseren wij diverse (onderlinge) toernooien.